Domenii de aplicare

Domeniile de aplicare ale medierii se regasesc pe toate palierele vietii sociale.
Biroul nostru se distinge prin eficienţă, competenţă profesională şi loialitate faţă de clienţii săi.
Prin capacitatea noastră profesională, prin neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate şi prin tehnici de comunicare eficiente dirijăm procesul pentru o soluţie favorabilă parţilor participante.
Obiectivul nostru este să oferim clienţilor noştri calitatea procesului de mediere printr-o înaltă competenţă.
Domeniile de aplicare ale medierii sunt urmatoarele:
-dispute comerciale: datorii,neintelegeri contractuale;
-conflicte ce apar in : accidente de circulatie, incendii, inundatii, malpraxis;
-dispute imobiliare, granituire;
-dispute client-banca;
-partaje, divorturi, revendicari;
-dispute angajat – patron:
-plangeri prealabile: loviri,viol…etc
Mediatorul ajuta partile aflate in conflict sa isi rezolve disputa:
- discuta despre probleme in asa fel incat ii ajuta pe participanti sa se faca auziti si ii incurajeaza sa asculte, la randul lor, ce au de spus ceilalti;
- stimuleaza dialogul si sprijina partile sa depaseasca eventualele blocaje de comunicare;
- identifica si discuta cu participantii despre nevoile si  trebuintele fiecaruia dintre ei;
- examineaza posibilitatile si diversele puncte de vedere;
- mentine discutia concentrata pe esential si nu o lasa sa devieze de la cursul sau;
- redacteaza orice aranjament la care partile au ajuns si oricare angajament pe care participantii si l-au luat unul fata de celalalt.
 Avantajele medierii:
- este o cale de rezolvare a conflictelor rapida, acordul poate fi incheiat in cateva ore sau cateva zile;
- este mai ieftina decat un proces in instanta;
- dispare stresul generat de sedintele de judecata ( aglomeratie, asteptare, imposibilitatea de a vorbi, intrebari indiscrete);
- confidentialitate – tot ce se discuta in timpul medierii este confidential!!!
- impartialitate a mediatorului – obiectivitatea mediatorului in timpul procesului de mediere , tratamentulul egal de care beneficiaza partile si lipsa oricarei atitudini favorizatoare fata de una din parti;
- neutralitatea mediatorului – vizeaza lipsa oricarui interes al mediatorului in ce priveste rezultatul disputei;
- increderea pe care o au partile in mediator e sustinuta in mare parte de impartialitatea si neutralitatea acestuia, de lipsa oricarei suspiciuni asupra sinceritatii acestuia
- gasirea solutiei apartine partilor, mediatorul doar ajutind partile aflate in conflict sa ajunga la aceasta solutie, aceasta fiind acceptata de ambele parti;
- se restituie taxa de timbru indiferent de stadiul procesului in instanta;
- imbunatateste sau pastreaza relatiile intre parti
- degrevarea instantelor de judecata;
- cresterea increderii cetateanului in justitie;
- reducerea costurilor de intretinere aferente organizarii judiciare.